Bedrijfsfilosofie

Het logo symboliseert de bedrijfsfilosofie. Hoe maak je een droom werkelijkheid. Een droom wordt een concept, een concept wordt geconcretiseerd en dit plan vertaal je vervolgens naar realistische processen(partities) om de droom te verwezenlijken. De partities deel je weer op in fragmenten en bij elk fragment hoort specifieke expertise. Een taart eet je niet in één keer op, maar op jaarbasis eet je wellicht wel een hele taart, per keer een taartpunt en hap voor hap.

De kracht van PHILIPS ADVIESBUREAU is per stap alles terugbrengen naar behapbare en oplosbare vraagstukken met de juiste expertise(s), zodat je kosten en risico’s minimaliseert en beheerst(defragmentatie). In het logo zie je als je focust ook een kubus, abstract gezien is dat het einddoel, het bouwwerk, de verwezenlijking van de droom. De focus ligt altijd op het einddoel, maar een proces is noodzakelijk, dit wil je met zo min mogelijk stappen doorlopen (geen dikke managementboeken die processen ingewikkelder maken en werkdruk verhogen voor mensen op de werkvloer, enkel het noodzakelijke doorlopen). Kernwaarden in het ‘spel’  zijn transparantie en betrouwbaarheid. “What you see is what you get”, een voortvloeisel vanuit een christelijke grondslag.